Tilbage til oversigten

8-12 årige

På dette alderstrin tilbyder vi ballet for begyndere, let øvede samt øvede elever.

Det skal være trygt og sjovt at danse hos os, og alle skal føle sig set. Derfor starter vi lektionerne med at mødes i rundkreds og eleverne krydses af.

Lektionerne er bygget op som en klassisk time med opvarmning, stangskole, gulvskole, spring, drejninger, smidighedstræning, styrketræning og kompliment.

Alle lektioner foregår uden forældre i salen. Den sidste undervisningsgang hver måned har vi se på-dag de sidste 10 minutter.

Tåspidstilvalg:
På begynderniveau starter alle hold ud med specifikke øvelser, der forbereder fødder og ben til på sigt at komme op på tå. Det er den enkelte underviser der vurderer når eleverne er klar til deres første par tåspidssko.

Alle hold medvirker i balletskolens forestillinger samt Store Balletskoledag på Det Kongelige Teater.

Vælg dit hold