Om Rudersdal Balletskole

ballet-girl

Pi Svenstrup
Underviser og ejer

Velkommen til Rudersdal Balletskole!

Hos os vægtes nærvær og fællesskab lige så højt som danseglæde og kærlighed til kunsten. Vi er din lokale balletskole i hjertet af Birkerød, og her er både hjerterum og husrum til børn og voksne der elsker ballet. Om du er nybegynder eller rutineret, har vi et hold til dig, og vi sætter en ære i at give vores erfaring videre.

Balletskolen er ejet og stiftet af Pi Svenstrup, og åbnede dørene i starten af 2022. Vi er således en ny balletskole, og dette i mere end én forstand: Vores undervisning i klassisk ballet har nemlig et twist, der bryder med den gamle skole. Vi vægter disciplin og respekt for dansen meget højt, men vi mener også, at læring gennem leg og masser smil på læben er vejen frem.

Eleverne er i fokus hos os, og det er vigtigt at alle føler sig set. På de yngste hold er der derfor sat lidt ekstra tid af til at vi lærer hinanden godt at kende.

På Rudersdal Balletskole vil du møde en håndfuld faste undervisere. Alle undervisere har et tæt samarbejde og vikarierer for hinanden ved behov, hvilket kvalitetssikrer undervisningen på balletskolen.

Rudersdal Balletskole er en del af Ballet Ensemble, og har venskabsskoler i Ringsted, Køge og Roskilde.

Thilde

Eva

Sofia

Ellen

Louise

Vigtige datoer sæson 2023/24

Balletskolen holder lukket: Påskeferie 25. marts – 1. april 2024 (begge dage inkl.)
Kristi Himmelfart 9. maj 2024
2. Pinsedag 20. maj 2024
Sommerferie 23. juni – 18. august 2024
Vigtige datoer: Store Balletskoledag 17. marts (elever fra 7 – 18 år)